میتلاشم

تلاشنامه یک تازه وارد

میتلاشم

تلاشنامه یک تازه وارد

درباره بلاگ

اندر حکایات روزانه من در اینترنت

بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات
نویسندگان
۰۴ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۱۳

رسانه!!!!!!!!!

داستان:

دوشب پیش سوالی تاریخی برام پیش اومد و طبق معمول رفتم سرلغ ویکی پدیای دم دستی کم دردسر و گشتم و گشتم تا رسیدم به برمه یا همون میانمار خودمون تا اینجا مطالب خوب بود و مفید از نظر من ولی بعد متوجه شدم اثری از کشتار مسلمونا توی صفحه اش نیست و خوب برام سوال شد توی صفحه ی بودایی ها چطور؟

و دیدم که بله خبری نیست.

اون وقت بود که یاد جمله ای افتادم که همیشه من رو اذیت میکرد

تاریخ را فاتحان مینویسند

همیشه میگفتم که نمیتونه این درست باشه

چون بیشتر اوقات این مظلومای تاریخ هستن که تاریخو نقل میکنن حتی اگه تو یه دوره بشه این تاریخو مخفی کرد بالاخره سر باز میکنه

و این یه مسئله ی کمیابه

و فهمیدم چطور این مسئله ممکنه

تاریخ را رسانه ها مینویسند

این درسیه که من از ویکی پدیا یاد گرفتم

تاریخ فکر مردم رو کنترل میکنه و این قدرت رسانه ها هستند که اخبار رو کنترل میکنن

اخبار برای ما تاریخی برای آیندگان ماست


چرا این مطلبو نوشتم؟
نمیدونم، شاید برای شما مفید بود
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۴
sarbaz 310

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">